VÅRSALONG 2024

VÅRSALONG 2024 6 april – 21 april med Konsthantverk och Bildkonst

Anmälningsblankett till Vårsalong 2024, se länk längst ner på sidan.

Konstnärer bosatta i Nybro kommun, Emmaboda kommun, Torsås kommun och Kalmar kommun samt medlemmar i Nybro Konstförening inbjuds till en jurybedömd utställning. Varje deltagare får lämna 3 verk som ska vara från de senaste tre åren. Konstverken ska vara till salu. Vid eventuell försäljning tar Nybro Konstförening ut en provision med 20 procent. Samtliga verk ska vara monterade och färdiga för utställning.

Anmälningsblanketten, fullständigt ifylld, samt etiketter fastsatta på verkets baksida lämnas samtidigt med konstverken. Information och anmälnings-blanketter finns på biblioteket i Nybro, Bohmans Bokhandel samt läggs ut  på https://nybro.konstforeningar.se och Facebook.

Inlämning sker den 2 april 2024, kl 16.00 – 18.00, Gamla Brukskontoret i Pukeberg, Nybro

Juryn kommer att bestå av kvalificerade och opartiska bedömare.

Ej antagna verk hämtas under utställningsperioden. Antagna, sålda, ej sålda verk hämtas söndag den 21 april kl 14.00, då utställningen stänger.

Kontaktperson: Roland Lawin 070-376 34 99

I samband med Vårsalongen 2024 kommer årets stipendium på 6.000 kr delas ut av Nybro Energi.