OMVAL OCH KONSTRESA

Nära hälften av konstföreningens medlemmar kom till konstföreningen årsmöte på lördagen.

Ordföranden Charli Nilsson hälsade välkommen och konstaterade att årsmötet var upptakten till föreningens 70-årsjubileum.

Årsmötet gick i omvalens tecken. Hela styrelsen fick förnyat förtrode vilket innebär att Charli Nilsson omvaldes till ordförande även om han undanbett återtval. Han kommer att avgå under året när en vice ordförande är varm i kläderna för att ta över. Det kommer att ske under hösten.

Årsmötet beslöt att höja medlemsavgiften från 200 respektive 100 kronor till 250 och 125 kronor. Beslutet gäller från och med nästa år, 1 januari 2024.

I somras blev det ingen konstresa. Årsmötet trodde att det berodde på fel vald tidpunkt utan föreslog en konstresa i början av september.

Två förslag ställdes, en konstresa till Blekinge eller till Sven Ljungberg i Ljungby. Det blir nu styrelsen som får fatta beslut. Det kommer att ske vid nästa styrelsesammantärde.

Utställningsansvarige Roland Lawin berättade också de planer som finns på en jubileumsutställning i september. Konstnärer som är medlemmar i konstföreningen kommer att bjudas in för att ställa ut.

Vad finns mer att berätta från årsmötet. Jo, konst lottades ut och en vinstlista kommer att presenteras senare. Här kan du se några bilder som Thomas Jonsson har tagit från utdelningen

Ordföranden Charli Nilsson avslutade årsmötet.