VÄLKOMMEN

Det finns flera anledningar till att bli medlem i Nybro Konstförening.

Är du intresserad av konst?
Vill du kunna köpa bra konst i Nybro?
Är ett rikt kulturliv viktigt för dig?
I så fall är Nybro Konstförening en förening för dig!
Nybro Konstförening har funnits sedan 1953 och dess betydelse för konstlivet i Nybro har varit och är stort. Föreningen arbetar kring utställningar i Brukskontoret, Pukeberg, Nybro.
Fyra gånger om året visas konst av 2 – 3 konstnärer per gång.
En av dessa utställningar är Vårsalongen, vartannat år bildkonst och vartannat år hantverk.
Vi i föreningen väljer konstnärer, hänger, marknadsför och vaktar våra utställningar. Föreningen ordnar också konstresor. Med flera medlemmar kan föreningen göra mer.
Medlemmar får 10 % rabatt på konstinköp vid våra utställningar och deltar också i ett stort konstlotteri varje år.

Vill du bli medlem? Medlemsavgiften för 2024 är 250 kronor per år för vuxen och 125 kronor för ungdom under 20 år. Du kan betala med Swish 123 609 06 33.
eller till bankgiro 5852-4422.
Välkommen!