Camilla, medlem nr 200

Konstnären och keramikern Camilla Polteg blev Nybro Konstföreningens 200:e medlem.

Va häftigt, självklart kommer jag att lämna in till Jubileumsutställningen, säger Camilla Polteg.

Hon deltog tidigare i år på Vårsalongen, då med afrikanska djur. Nu har hon lämnat Afrika och gått ner på djupet.

-Det blir kanske någon bläckfisk, eller kanske pingviner.

Själv säger hon att just nu ligger hon efter. Det har varit mycket semester, men till Jubileumsutställningen ska hon ha nya konstverk klara.

Det är föreningens medlemmar som får lämna in högst 3 konstverk varav ett garanteras att  komma med på utställningen. Det beror helt enkelt hur många som den 4 september mellan kl 16.00 och 18.00, lämnar in konst.

Utställningen är öppen för alla, alltså såväl proffs som amatörer.

– Det enda kravet är att de som lämnar in konst ska vara medlemmar den 4 september, säger utställningsansvarige Roland Lawin.

Nybro Konstförening har haft ett bra år och för första gången på några år är vi över 200 medlemar.