CHARLI GÅR – INGRID KOMMER

Ingrid Petersson tar över som ordförande.

Vid lördagens vernissage kommer föreningen att byta ordförande.

Efter närmare fyra år tackar Charli Nilsson för sig. Och det ligger ingen dramatik bakom bytet.
Redan vid förra årsmötet hade Charli aviserat sin avgång, men ingen efterträdare fanns den gången.
Årsmötesdeltagarna informerades också om att ett byte kommer att ske under hösten. Under tiden skulle vice ordföranden Ingrid Petersson ta över allt mer. Och nu är det dags för ett skifte.
Ingrid är i dag vice ordförande och hennes uppgift kommer att ta över av Thomas Jonsson.
– Jag är tacksam för de här åren, det har varit ett spännande och utvecklande uppdrag, säger han.
Efter lördagens vernissage ser styrelsen ut enligt följande:
Ingrid Petersson ordförande, Thomas Jonsson vice ordförande, Roland Lawin kassör och utställningsansvarig, Reine Karlsson sekreterare samt ledamöterna Kerstin Olofsson ansvarig för face book, hemsida samt digitala utställningar, Ann-Britt Åleheim samt Ann-Britt BayardCharli går – Ingrid kommer
Vid lördagens vernissage kommer föreningen att byta ordförande.
– Jag är tacksam för de här åren, det har varit ett spännande och utvecklande , säger han.
Efter lördagens vernissage ser styrelsen ut enligt följande:
Ingrid Petersson ordförande, Thomas Jonsson vice ordförande, Roland Lawin kassör och utställningsansvarig, Reine Karlsson sekreterare samt ledamöterna Kerstin Olofsson ansvarig för face book, hemsida samt digitala utställningar, Ann-Britt Åleheim samt Ann-Christin Bayard