KONSTRESA I SOMMAR

Efter två års pandemiuppehåll är det dags igen för en Konstresa. Vi drar till Blekinge för tre utställningar/ateljébesök.
Boka in lördagen 13 augusti!

Konstresor i Konstföreningens regi är en gammal tradition som nu kan återupptas.Lördagen 13 augusti kl 08.30 går bussen mot Blekinge.
Första mål är Ronneby och dess kommunala Konsthall som räknas som en av Sveriges största för nationell och internationell samtidskonst.
I sommar handlar det om en skulpturutställning. Inger Ogenstedt arbetar med skulpturer i naturmaterial så som gräs, lera, torv och sten. Eva Hild är en av Sveriges mest framträdande skulptörer och visar sina organiska former.
I Ronneby blir det också lunch och därefter väntar Kristianopel.
I våras kunde vi se Irené Vibergs tavlor på vår digitala utställ. Nu får vi besöka hennes ateljé och utställning. Irendé bor i Karlskrona men har sina rötter i Emmaboda. Studenten tog hon en gång i tiden i Nybro. Vägg i vägg finns Gästgivaregården. De nya ägarna har gjort andra våningen till utställningslokal och vi ska se deras sommarutställning. På Gästgivaregården blir det också em.kaffe.
Därefter är det dags för hemresa och ankomsttiden är beräknad till kl 17.00.
Hela resan, med lunch och em.kaffe, kostar 375 kronor. Resan förutsätter att minst 40 deltagare anmäler sig.
Föreningens medlemmar får i dagarna ett brev med inbjudan till resan.
Är du nyfiken kan Kerstin Olofsson berätta mer. Du når henne på tel 073-0718430 eller mejl: kerstin.marita.olofsson@gmail.com